Regulamin korzystania z naszych usług.
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin został sporządzony na podstawie art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe (tekst jednolity Dz. U. 2017 poz.1983).
- Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
a) Przewoźnik – firma ABi TRANS s.c. z siedzibą 75-121 Koszalin, ul. Jasna 2
b) Umowa przewozu – umowa zawarta pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem w momencie dokonania rezerwacji miejsc; na jej podstawie Przewoźnik zobowiązuje się przewieźć za określoną odpłatnością Pasażera wraz z bagażem z danej miejscowości do miejscowości docelowej.
c) Pasażer – osoba korzystająca z usługi przewozu świadczonej przez Przewoźnika na podstawie zakupionych i opłaconych biletów.
d) Usługa przewozu – usługa przewozu środkiem transportu na trasie zarezerwowanej przez pasażera.
e) Bilet elektroniczny – dokument uprawniający Pasażera do skorzystania z usługi transportu w ustalonym terminie, o określonych godzinach i za uzgodnioną i opłaconą cenę. Bilet elektroniczny drukowany jest przez Pasażera z internetowego systemu sprzedaży biletów.
f) Środek transportu – samochód osobowy, wykorzystywany przez Przewoźnika do realizacji Usługi transportu.
g) Internetowy system sprzedaży biletów – system umożliwiający Pasażerowi zarezerwowanie transportu w ustalonym terminie, o określonych godzinach i za uzgodnioną cenę. Wydrukowanie Biletów elektronicznych oraz dokonanie zapłaty za zakupioną usługę przewozu dostępna jest pod adresem internetowym www.abitrans.pl
§2
REZERWACJA PRZEJAZDU I ZAKUP BILETU
- Dokonanie rezerwacji miejsca w Internetowym systemie sprzedaży biletów
na zarezerwowany przejazd oznacza zawarcie Umowy przewozu oraz akceptację postanowień niniejszego Regulaminu. - Bilet na przejazd można również zarezerwować telefonicznie,
pod nr tel. 791 06 05 05. Takie zamówienie będzie potwierdzone SMS-em
i oznacza zawarcie Umowy przewozu oraz akceptację postanowień niniejszego Regulaminu. W przypadku rezerwacji telefonicznej płatności za bilet dokonuje się gotówką lub kartą płatniczą (z wyłączeniem karty American Express) u kierowcy, przed rozpoczęciem podróży. Kierowca ma obowiązek wydania dokumentu Pasażerowi, potwierdzającego przejazd. - Osoby dochodzące bez złożonej uprzednio rezerwacji mają możliwość dokonania płatności u kierowcy gotówką lub kartą płatniczą (z wyłączeniem karty American Express) – w przypadku, gdy kierowca udzieli informacji
o wolnym miejscu w pojeździe.
§3
OBOWIĄZKI PASAŻERA
- Pasażer jest zobowiązany do przestrzegania ogólnych przepisów porządkowych obowiązujących w przewozie osób.
- Pasażer zagrażający bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie, szczególnie Pasażer będący pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, zostanie usunięty ze środka transportu.
- Zagrożenie, o którym mowa w § 3 ust. 2 jest stwierdzane w sposób uznaniowy przez Kierowcę, będącym reprezentantem właścicieli.
- Zagrożenie, o którym mowa w § 3 ust. 2 może zostać również stwierdzone przez innych pracowników upoważnionych przez właścicieli lub przez nich samych. Przez właścicieli rozumie się wprost właścicieli firmy ABi TRANS s.c.
- Przewóz dzieci oraz ich wiek musi być wcześniej zgłoszony ze względu
na wymogi bezpieczeństwa.
a.) Dzieci do lat 12 muszą podróżować wyłącznie pod opieką osoby dorosłej. Dzieci-młodzież pomiędzy 12 a 18 rokiem życia mogą podróżować samodzielnie na podstawie ważnego biletu oraz druku „Oświadczenia o przewozie osoby nieletniej”, wypełnionego przez rodzica lub prawnego opiekuna dziecka. Druk ten powinien być wypełniony i podpisany w obecności Kierowcy lub pracownika biura i przekazany obsłudze przed zajęciem miejsca w busie lub samochodzie osobowym.
b.) Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za osoby małoletnie podróżujące bez prawnego opiekuna.
6. Pasażer ma obowiązek:
– spełnić wymagania związane z podróżą stawiane przez Przewoźnika;
– posiadać aktualny dokument tożsamości;
– zapinania pasów w środku transportu;
– stosowania się do poleceń Kierowcy.
7. W środku transportu nie wolno Pasażerom spożywać alkoholu, zażywać środków odurzających i palić tytoniu, w tym również papierosów elektronicznych.
§4
ZMIANA LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Podróżny ma prawo do zmiany terminu rezerwacji przejazdu lub odstąpienia od przejazdu przed rozpoczęciem podróży.
- Zmiana rezerwacji transportu dotyczyć może terminu przejazdu jak
i przewożonego bagażu. - Jeżeli zmiana rezerwacji wiąże się z dodatkową opłatą, Pasażer jest zobowiązany do jej uiszczenia w biurze firmy lub bezpośrednio u kierowcy.
W przypadku braku uiszczenia dopłaty, rezerwacja jest automatycznie anulowana. - Jeżeli Pasażer anuluje rezerwację, otrzymuje zwrot opłaty za rezerwację, pomniejszoną o kwotę manipulacyjną (opłaty bankowe).
- Zwrot opłaty na podstawie §4 ust. 4 następuje w pełnej wysokości pod warunkiem, że rezerwacja została anulowana co najmniej na 48 godzin przed terminem realizacji transferu. Natomiast zwrot opłaty w wysokości 50% kwoty biletu przysługuje na 24 godziny przed terminem realizacji transferu.
W przypadku anulowania rezerwacji, w okresie krótszym niż 24 godziny przed terminem transferu, która jest anulowana, wniesiona opłata od rezerwacji nie podlega zwrotowi. - Wszelkie zmiany rezerwacji bądź odstąpienie od rezerwacji, wymaga formy zgłoszenia elektronicznego na adres skrzynki pocztowej firmy ABiTRANS s.c., tj. kontakt@abitrans.pl ze skrzynki pocztowej, która została użyta do złożenia rezerwacji wraz z jej danymi.
§5
ODSTĄPIENIE PRZEWOŹNIKA OD PRZEWOZU
- Przewoźnik może odstąpić od przewozu, jeżeli okoliczności sprawią,
że nie można było zapobiec, ani uniknąć zdarzeń spowodowanych siłą wyższą (warunki atmosferyczne, zakazy ruchu, inne nagłe uwarunkowania polityczno-gospodarcze). - Przewoźnik może odstąpić od przewozu, jeżeli Pasażer nie zastosował się do przepisów przewozowych lub ze względu na przedmiot przewozu nie ma możliwości jego wykonania przy użyciu środków i urządzeń transportowych, czego Pasażer, Klient nie zgłosił wcześniej, tzn. przy dokonywaniu rezerwacji (typu narty, rower, instrumenty muzyczne o dużych gabarytach).
§6
ODPOWIEDZIALNOŚĆ CYWILNA
- Za rzeczy, które są przewożone przez Podróżnego, Przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie, jeżeli szkoda powstała z jego winy.
- Przewoźnik odpowiada za przewożone rzeczy przez Pasażera, jak za przesyłkę, jeżeli osoba podróżna umieści je, bez możliwości sprawowania nad nim stałego nadzoru w miejscu, które zostało wskazane przez Przewoźnika.
- Pasażer odpowiada za zawinione przez siebie, względnie przez osobę pozostającą pod jego bezpośrednią opieką, uszkodzenie lub zanieczyszczenie środka transportu, albo innych urządzeń Przewoźnika i obowiązany jest zapłacić odszkodowanie z tego tytułu w wysokości rzeczywistych kosztów wyrządzonej szkody.
§7
BAGAŻ
- Pasażer ma prawo posiadania ze sobą nieodpłatnie dwóch sztuk bagażu (jeden podręczny, którego umieszczenie nie stanowi istotnego problemu, drugi umieszczony w luku bagażowym, którego maksymalna waga jest zgodna
z regulaminową wagą bagażu linii lotniczej obsługującej lot Klienta). - Bagaż, który zostanie umiejscowiony w luku bagażowym, winien być zapakowany w taki sposób, aby nie uległ w czasie podróży zniszczeniu lub zniekształceniu.
- Jeżeli dany bagaż nie spełnia wymogów, które określone są w niniejszym regulaminie, Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu.
- Bagażu nie wolno umieszczać na miejscach, które przeznaczone
są do siedzenia. - Pasażer ma obowiązek oznaczenia swojego bagażu, który oddaje do luku bagażowego, w sposób umożliwiający jego identyfikację.
- Bagaż winien być odebrany przez Pasażera z chwilą przyjazdu do miejsca,
w którym podróż zostanie zakończona. - Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez pasażerów w busie.
§8
POTWIERDZENIE REZERWACJI
- Ważna, to znaczy, opłacona rezerwacja jest jedynym dokumentem uprawniającym do ważnego przejazdu.
- Dopuszcza się opłatę rezerwacji bezpośrednio u Kierowcy gotówką lub kartą płatniczą (z wyłączeniem karty American Express).
§9
REKLAMACJA
- Zgłoszenie reklamacji należy kierować na adres poczty elektronicznej kontakt@abitrans.pl lub listownie na adres Przewoźnika.
- W zakresie usługi przewozowej Przewoźnik udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji.
- W przypadku braków formalnych Przewoźnik wzywa reklamującego, aby ten usunął je w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem,
że nieuzupełnienie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpatrzenia. - Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z przyczyn niezależnych, w szczególności takie jak:
– wypadki lub kolizje drogowe powodujące opóźnienia na trasie przejazdu środkiem transportu;
– wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne lub inne;
– zastosowanie się do żądań policji;
– śmierć lub wypadek na drodze;
– akty wandalizmu i terroru;
– zamkniecie drogi, objazdy, wzmożone natężenie ruchu (zator drogowy);
– inne okoliczności niezależne od Przewoźnika.
§10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Przewóz zwierząt dozwolony wyłącznie w klatkach, obejmuje to zwierzęta nie przekraczające wagi 15 kg. Wyjątek stanową psy przewodnicy.
- W przypadku zabrudzenia środka transportu może być pobrana opłata 200 PLN.
- Postanowienia niniejszego regulaminu wchodzą w życie 15.07.2018 r.
- Droga przewozu ustalana jest przez Przewoźnika.
- Wszelkie spory, które wynikną z nieprzestrzegania powyższego regulaminu rozstrzygane mogą być przed sądem powszechnym właściwym miejscowo dla siedziby Przewoźnika.
- Postanowienia regulaminu stosuje się do licencjonowanych przewozów środkami transportu wykonywanych tylko przez pojazdy będące w dyspozycji Przewoźnika lub pojazdy firm partnerskich i podwykonawców.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, jakie regulują przedmiot usług Przewoźnika, a następnie Kodeks Cywilny.
- Przewoźnik zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań w celu ochrony danych osobowych Pasażera zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000). Spółka cywilna ABiTRANS s.c. jest administratorem danych osobowych. Przewoźnik zobowiązuje się do zachowania danych w poufności i nie ujawniania ich innym podmiotom, chyba że Pasażer wyraźnie go do tego upoważni, albo upoważnienie takie wynikać będzie z przepisu prawa. Zobowiązanie to pozostaje w mocy po wygaśnięciu jakiegokolwiek stosunku prawnego łączącego Pasażera z Przewoźnikiem.
- Przewoźnik gwarantuje ścisłą ochronę danych osobowych przekazywanych przez Podróżnego i przetwarzanie ich wyłącznie w celu realizacji zamówienia lub w celach, na które Podróżny wyraził zgodę, z zachowaniem wymogu bezpieczeństwa danych osobowych określonego w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2018 r., poz. 1000). Przewoźnik zapewnia możliwość korekty lub usunięcia wprowadzonych danych osobowych.
- Dane osobowe gromadzone są wyłącznie w celu marketingowym oraz statystycznym. Akceptując niniejszy Regulamin Podróżny wyraża zgodę na przetwarzanie tych danych w zakresie wskazanym w niniejszym Regulaminie. Zebrane dane mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom wskazanym w przepisach prawa. Pasażerowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania na warunkach określonych w ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych przez Podróżnego jest dobrowolne.
- Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną od abitrans.pl informacji o nowościach, promocjach oraz na przetwarzanie w tym zakresie danych osobowych przez abitrans.pl
121